Jedzenie przez kobiety w całości małych ryb przekłada się na mniejsze ogólne ryzyko śmierci, a także mniejsze ryzyko zgonu z powodu nowotworów - wynika z obszernego japońskiego badania. Zdaniem naukowców wyniki mogą być prawdziwe również dla osób z innych części świata.
Badacze z Uniwersytetu w Nagoi twierdzą, że małe ryby warto jeść w całości. Bogata w takie produkty dieta może zmniejszać ryzyko śmierci z powodu nowotworów oraz ogólne zagrożenie zgonem w danym czasie.